Environmentalist

Environmentalist


امیرطلوعی : بیلبوردها در همه جای جهان معمولاً یادآوری تبلیغات هستند. صفحاتی بزرگ برای رساندن پیامی کوتاه که مخاطب آنها نیز معمولاً سرنشینان وسایل نقلیه ­ای هستند که به سرعت در حال عبور از خیابانها و بزرگراه­ها هستند.

 

اما برای استفان گلسمن، هنرمند امریکایی بیل بوردها می توانند ابزاری باشند که با کمک آنها پیامی را دربارۀ خطرات روند رو به رشد آلودگی در شهرهای بزرگ به شهروندان منتقل نمود و برای آزمودن چنین ایده­ای چه مکانی بهتر از لس آنجلس می­توان در نظر گرفت. تخمین زده می­ شود از برخی مناطق این شهر روزانه ۲ میلیون اتومبیل عبور می ­کنند که در مسیر تردد خود شاهد ده ها بیلورد تبلیغاتی رنگارنگ و پر زرق و برق هستند.

 

Urban-Billboard-2-590x442

 

به گزارش زیست بوم انگلیسی و به نقل از نشنال جئوگرافیک، سامیت مدیا که یک شرکت تبلیغاتی در لس آنجلس است، بیلبوردی را در یکی از مناطق پرتردد این شهر در اختیار گلسمن و دان بوریر، مدیر تبلیغاتی سابق قرار داده است تا ایدۀ خود را بر روی آن بیازمایند.

 

بیلبوردی را تصور کنید که به جای پیام تبلیغاتی، از یک باغچۀ کوچک معلق ساخته شده که دی ­اکسیدکربن را جذب کرده، اکسیژن آزاد می­ کنند.

 

گلسمن برای اجرایی کردن ایدۀ خود یک کمپین آنلاین نیز راه اندازی کرده است که از طریق آن تا به حال توانسته است ۵۰ هزار دلار از ۱۰۰ هزار دلار مورد نیاز برای ساخت این بیلبورد را جمع آوری کند و امیدوار است تا بهار آینده باغچۀ معلق خود را در بلوار سینگا (La Cienega) نصب کند.

هدف گلسمن از ساخت این باغچۀ معلق آن است که این باور را به مردم القاء کند که می توان در یک فضای تجاری نیز به جای تبلیغات به فکر منافع عمومی بود.

 

change-reaction-blog-dl_61903_744x417

در صورت استقبال از پروژۀ باغچۀ معلق این ایده در سایر بخشهای لس آنجلس و سایر شهرهای ایالات متحده نیز پیاده سازی خواهد شد.

 

گلسمن اعتقاد دارد اگر چه این پروژه ارزان قیمت نخواهد بود، اما معمولاً همۀ چیزهای با ارزش چنین هستند.

http://zistboom.com/9749/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com